6098131609 |
Conèixer els/les creadors/es contemporanis/es com a estratègia per a desenvolupar la creativitat |
2016-2017 |
Taller a centre. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
18/1/2017 - 17/5/2017 (15 hores) de 12:30h a 14:00h |
|
ESC Teresa Bergadà |
|
c. Bassa, s/n (Alguaire)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Segrià
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
09/01/2017 - 18/01/2017 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
A nivell de PGA s´ha vist la necessitat de dinamitzar l´àrea d´educació artística. Hi ha una part de l´equip docent que ja havia iniciat la formació amb el centre d´Art la Panera a nivell personal i havien implementat les propostes al llarg d´aquest darrers cursos a l´escola. El curs passat es el curs passat va endegar a nivell d´escola tallers d´art relacionats amb la visita a la Panera. consensuant a nivell vertical les propostes que oferíem als infants i valorant si a nivell d´escola Aquest curs es vol assegurar que queden cobertes totes les àrees de la dimensió artística.
Aquest taller ens anirà bé per tal d´aprofundir en aquest procés de diàleg i construcció conjunta de la línia d´escola d´educació artística i endinsar-nos en el món d´art contemporani.
|
| |
Objectius |
1. Introduir l'art contemporani desde la trasnversaliatat i la interdisciplinarietat.
2. Analitzar com treballen els creadors contemporanis per tal d’aplicar aquests referents a l’escola
3. Propiciar la creació de processos artístics en relació amb el context, l’entorn i la realitat propera a l’alumne i l’escola.
4. Descriure i analitzar l'experiència per tal d'avaluar-la i donar-li continuïtat.
|
| |
Continguts |
1. L’art contemporani com una forma de coneixement proper al món en que vivim i que ens permet ser crítics i actuar davant de la societat.
2. Els processos creatius dels artistes, maneres de treballar que es poden aplicar i utilitzar en les programacions del centre educatiu.
3. Recursos i lectures vinculades a l’art contemporani que ens permeten avançar en la nostra formació com a educadors .
4. Assessorament i guia, per part de la formadora, de abordar l´art contemporani a l´escola i implementar-lo amb tallers, instal.lacions...
5. Possibilitat de preguntar dubtes a la formadora durant el procés d´implementació del projecte.
|
| |
Formador/a |
Helena Ayuso
|
| |
Avaluació |
1. Satisfacció de les persones assistents i de l'equip directiu en relació amb el disseny i el desenvolupament de l'activitat formativa.
2. Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d'aspectes relacionats amb els continguts de l'activitat formativa.
3. Definició de línies de treball a seguir per consolidar l'aplicació de la formació rebuda en la pràctica docent.
|
| |
Requisits de certificació |
1. Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
2. Avaluació positiva de les tasques individuals i grupals en relació amb l'aprofitament i transferència immediata.
|
| |
Persones destinatàries |
Activitat restringida al professorat de l'Escola La Creu de Torrefarrera.
|
| |
E-mail |
crp-segria@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimecres |
18/01/2017 |
1230 |
1400 |
Sessió 2 |
dilluns |
08/02/0017 |
1230 |
1400 |
Sessió 3 |
dilluns |
15/02/0017 |
1230 |
1400 |
Sessió 4 |
dilluns |
08/03/0017 |
1230 |
1400 |
Sessió 5 |
dilluns |
22/03/0017 |
1230 |
1400 |
Sessió 6 |
dilluns |
26/04/0017 |
1230 |
1400 |
Sessió 7 |
dimecres |
17/05/2017 |
1230 |
1400 |
|
| |